Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Παράταση προθεσμίας για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών - προμηθευτών


ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΔΩ


ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΞΟΔΩΝ 2014

Αγαπητοί συνάδελφοι,
είναι γνωστή η υποχρέωση όλων των ασκούντων ελεύθερο επάγγελμα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά μηνιαίες καταστάσεις Εσόδων, δηλαδή των ποσών που έλαβαν με τις Α.Π.Υ.
Υπήρχε όμως μια εκκρεμότητα στο τι γίνεται με τα τιμολόγια των καταχωρημένων Εξόδων καθότι η τελική ημερομηνία υποβολής τους συνεχώς μετατίθετο και η ηλεκτρονική φόρμα υποβολής τους δεν ήταν διαθέσιμη. Τώρα όλα έχουν αποσαφηνιστεί, η τελική ημερομηνία είναι η 30 Νοεμβρίου του 2015 και αφορά τα Έξοδα του έτους 2014.
Για τα έξοδα του έτους 2015 η μέχρι σήμερα ημερομηνία υποβολής τους είναι η 30 Σεπτεμβρίου 2016. Όμως μέχρι τότε μπορεί να υπάρχουν εξελίξεις ή άλλες απαιτήσεις από την πλευρά του κράτους.
Τα τιμολόγια Εξόδων μας υποβάλλονται ανά τρίμηνο, δηλαδή για το 2014 έχουμε τέσσερα τρίμηνα προς υποβολή και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στα έξοδα που οι προμηθευτές δηλώνονται με τον ΑΦΜ τους (π.χ. έμποροι, οδοντοτεχνίτες, τυπογράφοι, κλπ) και στα έξοδα που υποβάλλονται συγκεντρωτικά όπως των οργανισμών κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΑΘ, κλπ) χωρίς αναγραφή του ΑΦΜ εκάστου.
Τα ενοίκια δεν καταχωρούνται.
Έτσι για κάθε τρίμηνο χωρίζουμε τα καταχωρηθέντα στα Βιβλία μας (Εσόδων – Εξόδων) τιμολόγια αρχικά στις δύο κατηγορίες.
Εν συνεχεία στην μεν πρώτη κατηγορία τα χωρίζουμε περαιτέρω ανά ΑΦΜ προμηθευτή και αθροίζουμε τα ποσά που δώσαμε χωρίς τον ΦΠΑ και χωριστά αθροίζουμε και τα ποσά που δώσαμε για ΦΠΑ.
Στη δεύτερη κατηγορία χωρίς να ξεχωρίζουμε τα τιμολόγια ανά ΑΦΜ αθροίζουμε ομοίως τα ποσά που δώσαμε χωρίς τον ΦΠΑ και χωριστά αθροίζουμε τα ποσά που δώσαμε για ΦΠΑ. Στα ποσά που δώσαμε χωρίς τον ΦΠΑ εντάσσονται και ποσά προς τρίτους που αναφέρονται μέσα στο τιμολόγιο και πληρώσαμε όπως στη ΔΕΗ τα δημοτικά τέλη, ποσά προς στρογγυλοποίηση λογαριασμών, κλπ.
Εν συνεχεία αρχίζει η διαδικασία της ηλεκτρονικής τους υποβολής. Άλλη φόρμα συμπληρώνουμε για τους Προμηθευτές που δηλώνονται με τον ΑΦΜ τους και άλλη για τους Προμηθευτές που καταχωρούν όλοι μαζί συνολικά χωρίς διαχωρισμό τους βάσει του ΑΦΜ.
Για λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε την ΠΟΛ 1078/2014 που τα περιγράφει λεπτομερειακά. Εάν έχετε πιο περιπλεγμένες περιπτώσεις τότε είναι καλά να συνεργαστείτε με έναν λογιστή.
Το «σύστημα» μας δίνει και τη δυνατότητα ελέγχου τυχόν αποκλίσεων μας από τα δηλούμενα των Προμηθευτών μας, οπότε επί «αποκλίσεων» θα πρέπει να βρούμε την αιτία και να την διορθώσουμε.
Λεπτομέρειες της διαδικασίας υποβολής δίνονται στη συνέχεια.
ΕΞΟΔΑ
Διαδικασία Συμπλήρωσης
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ (Τιμολόγια)

Κάνουμε κλικ στην «Είσοδος στην Εφαρμογή». Δίνουμε username & password. Ο.Κ.
… και μπαίνουμε στην https://www1.gsis.gr/myf/web/pages/. (στην οποία μπορούμε να μπούμε και απ ευθείας δίνοντας τους κωδικούς μας)

Επιβεβαιώνουμε ότι επάνω αριστερά στη γωνία φαίνονται τα στοιχεία μας.

Για τις Συγκεντρωτικές Εξόδων (Προμηθευτές με το ΑΦΜ τους, όπως Έμποροι, Οδοντοτεχνίτες, κλπ)

Από την αριστερή στήλη επιλέγουμε «Προμηθευτές - Έξοδα», «Συγκεντρωτικές Εξόδων» και μπαίνουμε στην https://www1.gsis.gr/myf/web/pages/GroupedExpenses
Επιλέγουμε
Κατάσταση Πρόχειρα
Επιλέξτε Έτος για το πρώτο τρίμηνο βάζουμε Μάρτιο, για το δεύτερο τρίμηνο βάζουμε Ιούνιο, για το τρίτο τρίμηνο βάζουμε Σεπτέμβριο και για το τέταρτο τρίμηνο βάζουμε Δεκέμβριο. Το έτος είναι το 2014.
Πατάμε «Νέα εγγραφή» Στο πλαίσιο που αναδύεται το Έτος (είναι το 2014), ο Μήνας, το Χρ/Πιστ (είναι Χρεωστικό), η Ημ/νία Αναφ (είναι η ημερομηνία συμπλήρωσης και υποβολής της κατάστασης) και το Υπόχρεος (Ναι) είναι ήδη συμπληρωμένα αυτόματα με τη σωστή αναγραφή τους. Στο πλαίσιο «ΑΦΜ» γράφουμε το ΑΦΜ του πρώτου Προμηθευτή μας για το συγκεκριμένο προς υποβολή τρίμηνο. Στο «Πλήθος Τιμολογίων» γράφουμε τον αριθμό των τιμολογίων που έχει εκδώσει για εμάς, εντός του συγκεκριμένου τριμήνου ο συγκεκριμένος πρώτος Προμηθευτής. Στο «Αξία προ ΦΠΑ» αναγράφουμε το άθροισμα των ποσών των τιμολογίων που εκδόθηκαν εντός του συγκεκριμένου τριμήνου στην ένδειξη τους «Αξία χωρίς (ή προ) ΦΠΑ». Στο πλαίσιο «ΦΠΑ» αναγράφουμε το άθροισμα των ποσών των τιμολογίων που εκδόθηκαν στην ένδειξη τους «ΦΠΑ».
Αφού βεβαιωθούμε ότι όλες οι ενδείξεις έχουν συμπληρωθεί σωστά πατάμε «Αποθήκευση».
Εν συνεχεία ξαναπατάμε «Νέα εγγραφή» και ακολουθούμε την ίδια διαδικασία για τον δεύτερο Προμηθευτή μας. Το ίδιο επαναλαμβάνουμε για τον τρίτο, τέταρτο και όσους Προμηθευτές έχουμε για το συγκεκριμένο τρίμηνο.
Αφού τελειώσουμε με την καταχώρηση όλων των Προμηθευτών του συγκεκριμένου τριμήνου και βεβαιωθούμε ότι όλα συμπληρώθηκαν σωστά τότε πατάμε την «Υποβολή Όλων». Το ίδιο αποτέλεσμα επιτυγχάνουμε εάν μετά την βεβαίωση ότι όλα είναι σωστά βάζουμε «ν» στο τετραγωνάκι μπροστά από το αναγεγραμμένο ΑΦΜ του Προμηθευτή που θέλουμε να υποβάλουμε και εν συνεχεία πατάμε «Υποβολή επιλεγμένων».
Εν συνεχεία επιλέγουμε «Κατάσταση» «Εγκεκριμένα» (χωρίς να πειράζουμε Έτος και Μήνα) και ελέγχουμε εάν εγκρίθηκε (εάν εμφανίζεται) η υποβολή μας.

Για τις «Δαπάνες» (συγκεντρωτικά Προμηθευτών χωρίς την καταχώρηση του ΑΦΜ τους όπως ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΑΘ, κλπ)

Από την αριστερή στήλη επιλέγουμε «Προμηθευτές - Έξοδα», «Δαπάνες» και μπαίνουμε στην https://www1.gsis.gr/myf/web/pages/OtherExpenses
Επιλέγουμε
Κατάσταση Πρόχειρα
Μήνα και Έτος για το πρώτο τρίμηνο βάζουμε «Μάρτιο 2014», για το δεύτερο τρίμηνο βάζουμε «Ιούνιο 2014», για το τρίτο τρίμηνο βάζουμε «Σεπτέμβριο 2014» και για το τέταρτο τρίμηνο βάζουμε «Δεκέμβριο 2014».
Πατάμε «Νέα εγγραφή» Στο πλαίσιο που αναδύεται το Έτος (2014), ο Μήνας και η Ημ/νία (η ημερομηνία συμπλήρωσης και υποβολής της κατάστασης) είναι ήδη συμπληρωμένα. Στο «Αξία προ ΦΠΑ» γράφουμε το άθροισμα των ποσών όλων των τιμολογίων όλων των Προμηθευτών που εκδόθηκαν το συγκεκριμένο προς υποβολή τρίμηνο αφού αφαιρεθούν τα ποσά του ΦΠΑ εκάστου τιμολογίου. Στο «ΦΠΑ» γράφουμε το άθροισμα των ποσών του ΦΠΑ όλων των τιμολογίων όλων των Προμηθευτών που εκδόθηκαν το συγκεκριμένο τρίμηνο.
Αφού βεβαιωθούμε ότι όλες οι ενδείξεις έχουν συμπληρωθεί σωστά πατάμε «Αποθήκευση».
Εν συνεχεία και αφού βεβαιωθούμε ότι όλα συμπληρώθηκαν σωστά τότε πατάμε την «Υποβολή».
Εν συνεχεία επιλέγουμε «Κατάσταση» «Εγκεκριμένα» (χωρίς να πειράζουμε Έτος και Μήνα) και ελέγχουμε εάν εγκρίθηκε (εάν εμφανίζεται) η υποβολή μας.

Έλεγχος – Αποκλίσεις
Από την αριστερή στήλη επιλέγουμε «Αναφορές», «Αποκλίσεις» και μπαίνουμε στην https://www1.gsis.gr/myf/web/pages/Differences
Επιλέγουμε
Έτος ⇨ 2014
Μήνας ⇨ από …. έως …. (περικλείουμε την χρονική περίοδο ελέγχου)
Εν συνεχεία πατάμε «αποκλίσεις εξόδων».
Εμφανίζονται δύο κατηγορίες πληροφοριών από κάτω. Η πρώτη κατηγορία με την ένδειξη «Έξοδα που δηλώθηκαν» αναφέρεται σε όσα τιμολόγια εμείς δηλώσαμε (και έχουμε καταχωρημένα στα βιβλία μας). Στη δεύτερη κατηγορία με την ένδειξη «Έξοδα που δεν δηλώθηκαν» μπορεί να αναφέρεται κάτι ή τίποτα.
Εάν δεν υπάρχει καμία καταχώρηση στη δεύτερη κατηγορία των «εξόδων που δεν δηλώθηκαν» τότε έχουμε πλήρη αντιστοιχία δηλούμενων στοιχείων μεταξύ ημών και των προμηθευτών μας και είμαστε καθόλα εντάξει.
Εάν όμως στην κατηγορία των «Εξόδων που δεν δηλώθηκαν» υπάρχουν καταχωρημένα στοιχεία τότε έχουμε πρόβλημα διότι υπάρχει αναντιστοιχία στοιχείων που δήλωσαν οι Προμηθευτές για μας, αλλά εν συνεχεία εμείς δεν δηλώσαμε γιατί δεν τα παραλάβαμε ή τα απωλέσαμε ή ξεχάσαμε να τα δηλώσουμε. Θα πρέπει άμεσα να βρούμε την αιτία της απόκλισης. Μπορεί να οφείλεται και σε λανθασμένη αναγραφή στοιχείων π.χ. ΑΦΜ πελάτη από τον Προμηθευτή και αντί να καταχωρηθεί στον πραγματικό παραλήπτη καταχωρήθηκε εκ λάθους σε εμάς. Από τον ΑΦΜ του προμηθευτή μπορούμε να βρούμε ποιος εξέδωσε το μη καταχωρημένο τιμολόγιο και γιατί και να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε το λάθος και την απόκλιση. Τον χρόνο έκδοσης του «προβληματικού» μη καταχωρηθέντος τιμολογίου μπορούμε να τον εντοπίσουμε παίζοντας με την αλλαγή της χρονικής περιόδου ελέγχου στην ένδειξη «μήνας».

ΕΣΟΔΑ
Διαδικασία Συμπλήρωσης
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ (Αποδείξεις Παροχής Υπηρεσιών)

Κάνουμε κλικ στην «Είσοδος στην Εφαρμογή». Δίνουμε username & password. Ο.Κ.
… και μπαίνουμε στην https://www1.gsis.gr/myf/web/pages/. (στην οποία μπορούμε να μπούμε και απ ευθείας δίνοντας τους κωδικούς μας)

Επιβεβαιώνουμε ότι επάνω αριστερά στη γωνία φαίνονται τα στοιχεία μας.
Από την αριστερή στήλη επιλέγουμε «Πελάτες – Έσοδα», «Λιανικές Συναλλαγές»
Κατάσταση Πρόχειρα
Μήνα τον ενδιαφερόμενο προς υποβολή
Πατάμε «Νέα εγγραφή»
Στο αναδυόμενο πλαίσιο εγγράφουμε αθροιστικά τα ποσά των στοιχείων στο τετραγωνάκι με ΦΠΑ μηδέν (προ ΦΠΑ). Τα υπόλοιπα στοιχεία (ημερομηνία, μήνας, έτος) εμφανίζονται αυτόματα, δεν τα πειράζουμε.
Αποθήκευση
Αφού ελέγξουμε και βεβαιωθούμε ότι όλα είναι σωστά βάζουμε «ν» στη γραμμή του μήνα που θέλουμε και πατάμε «Υποβολή επιλεγμένων».
Εν συνεχεία επιλέγουμε «Κατάσταση» «Εγκεκριμένα» και ελέγχουμε εάν εγκρίθηκε (εάν εμφανίζεται) η υποβολή μας


Share/Bookmark

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου